„Mindfulness jelovnik“ na Bolničkom odjelu uz vodstvo i podršku psihologinje A. Kordić, za Dan mentalnog zdravlja

Svjetski dan mentalnog zdravlja, koji se obilježava 10. listopada, ove godine stavlja fokus na važnu temu – povezanost između mentalnog zdravlja i radnog mjesta.

Obilježavanje svjetskog dana mentalnog zdravlja kroz mindfulness tehnike može pomoći u stvaranju svjesnijih i otpornijih zajednica, potičući ljude da brinu o svom mentalnom zdravlju i podržavaju jedni druge.

Povezanost mindfulnessa i mentalnog zdravlja kod djece i mladih je značajna i višestruka.

1. Smanjenje simptoma anksioznosti i depresije: Istraživanja pokazuju da mindfulness može pomoći djeci u smanjenju simptoma anksioznosti i depresije, omogućujući im da se bolje nose s izazovima i stresom.
2. Emocionalna regulacija: Mindfulness potiče djecu da prepoznaju i razumiju svoje emocije, što im pomaže da ih efikasnije upravljaju. Ova sposobnost smanjuje impulzivno ponašanje i poboljšava reakcije na stresne situacije.
3. Povećanje samopouzdanja: Djeca koja prakticiraju mindfulness često razvijaju bolje samopouzdanje i samopouzdanje, što doprinosi njihovom općem mentalnom zdravlju.
4. Socijalne vještine: Mindfulness uči djecu empatiji i svjesnosti prema drugima, što može poboljšati njihove socijalne interakcije i smanjiti probleme s vršnjacima.
5. Otpornost: Djeca koja prakticiraju mindfulness mogu postati otpornija na stres i izazove, razvijajući zdrave strategije suočavanja.
6. Poboljšanje akademskih performansi: Povećana koncentracija i fokus zahvaljujući mindfulnessu mogu rezultirati boljim akademskim rezultatima, što pozitivno utječe na samopouzdanje i opću dobrobit.
7. Prevencija mentalnih poremećaja: Uvođenje mindfulness praksi u ranoj dobi može djelovati kao preventiva, smanjujući rizik od razvoja mentalnih poremećaja u adolescenciji i odrasloj dobi.

Naša psihologinja Bolničkog odjela Ana Kordić, mag.psych, klinički psiholog, kognitivno bihevioralni terapeut s djecom malog Bolničkog odjela pripremila je „Mindfulness jelovnik“ koji su djeca vježbala uz vodstvo i podršku psihologinje.

Sve ove koristi ukazuju na važnost integracije mindfulnessa u obrazovne i terapeutske programe za djecu i mlade, kako bi se podržalo njihovo mentalno zdravlje i emocionalni razvoj.